תיקון המידות או תיקון השימוש במידות?

בעולם היהדות נפוץ המושג תיקון המידות. צניעות, טוב לב, חריצות ועוד נחשבות לתכונות ששווה לעבוד בשביל לרכוש אותן ואילו תכונות כמו עצלות, רוע-לב, פיזור נפש וגאוותנות נחשבות למידות שצריך לעוקרן ולחסלן לאלתר.  אך זה לא בהכרח כך.  כמה שאלות אפשר לשאול בהקשר זה: מהן מידות טובות? האם השאיפה לתיקון המידות ראלית? האם כדאי לתקן את המידות?בני ברוך, לומדי חוכמת הקבלה בימינו מוסרים תשובות מעולם אחר.

לפיהם, מידה טובה זו מידה שעושה טוב.

מה זה טוב ומה זה רע? תשובות מפתיעות מעולם הסודות

אך גם עשיית טוב דורשת בירור מעמיק. למי עושים טוב? לי או לאחרים? או האם גם לי וגם לאחרים? האם זה אפשרי? אם נדקדק בטבע האדם, וחוכמת הקבלה אכן מדקדקת, אזי טוב לי ולאחרים זה טוב לי, כי תמיד נרצה שיהיה לנו מעט טוב מלאחרים. ודי לחכימא ברמיזה…

אז מהי מידה טובה?

חוכמת הקבלה מסבירה שהכול יחסי. גם גנב רוצה מידות טובות, כאלה שיעזרו לו לגנוב…וגם חייל בצבא רוצה מידות טובות כאלה שילמדו אותו להיות ממושמע, וגם קופירייטר צריך מידות טובות של יצירתיות וחופשיות אבל לפי הכללים המוקשים של עולם הפרסום, כאלה שיעזרו לו למכור דברים לא נחוצים לאנשים… כלומר, כרגע אנו יכולים לבחון מהי מידה טובה ומהי רעה על פי האגו שלנו אז מי מחליט מהי מידה טובה?  האם הגנב? האם אנחנו?

נסיכה טובת לב, אמיצה ויפה- זה טוב או רע?

ומה בקשר לשמחה, אהבה , חסדים, עזרה? מידות שנחשבות טובות באופן אבסולוטי… ויעידו כל האגדות על כך… האם יש דבר כזה אבסולוטי?

לא, אומרים בני ברוך, שמחה ואומץ, נדיבות וטוב לב אלה תכונות שנחשבות טובות כשאנחנו מזהים אותם אצל אחרים אשר משתמשים בתכונות לטובתנו אנו.

לבדוק מהי המטרה- זאת כל החוכמה

זאת אומרת שגם תכונות או מצבים אלה, למרות שעל פניו הם נשמעים לנו טובים מאחרים, אין זה ככה בעולם הרוחני, הבוחן כל מידה ומידה על פי המטרה הסופית של הפגנת מידה זו.

והאם אדם שיודע לוותר הוא לא עדיף מאדם שקשה לו? לא חוזרים ומבהירים עמותת בני ברוך. ותרנות יכולה לנבוע מפחד, או מרצון להשיג דבר מה, או מנטייה מולדת, באף אחד מהמקרים הוותרנות היא לאו דווקא בשביל לעשות טוב למישהו אחר.

להתעלות מעל המכונה

אז מידה טובה היא כזאת רק בתנאי שהאדם מסוגל להתעלות מעל המכונה הזאת שהיא עצמו שמחשב כל דבר על פי טובתו האישית.

מידה טובה היא מידה שנעשה בה שימוש לטובת האחרים. גם לעצלן, לבעל הלב הקשה ולקמצן אפשר למצוא תפקיד שתורם לסביבה ומתלבש בדיוק על תכונותיו אלו.

זה אחד הסודות שחוכמת הקבלה מוסרת לנו. סודות נוספים אפשר למצוא ברצף התוכניות חיים חדשים באתר קבלה לעם.