המשמעות האמיתית של העולם

אין ספק שהחיים בימינו קלים ונוחים בהשוואה לעבר. לפני 200 שנה האדם היה צריך לגדל פירות וירקות, להכין חלב וגבינות, לשאוב מים, לכבס ביד ולעשות עוד אינספור מטלות סיזיפיות. לעומת זאת היום אנחנו קונים את האוכל בסופרמרקט ואת הבגדים בקניון, ומומחים מעריכים שבתוך כמה עשורים הטכנולוגיה תחליף את האדם העובד לגמרי וכולנו ננוח על זרי הדפנה.

האדם מתעצל

ההתפתחויות הנ"ל גורמות לאדם להיות יותר ויותר עצלן. כל העולם מונח אצלו ביד, בסמארטפון, וכל תנועה שלו מחושבת. גם הילדים של היום דבוקים למסכים וממעטים לחשוב ולצאת אל האוויר הפתוח. אבל לאן כל זה מוביל? האם האדם בדרכו להפוך למנוון ושמן?

אבדן המשמעות ידחוק את האדם לבירור עצמי עמוק

אנו עמותת בני ברוך מאמינים שהתשובה לכך שלילית. אנו סבורים שהשינויים הטכנולוגיים ידחקו את האדם לברר לעצמו מדוע עליו לזוז. כשלאדם יגמרו הסיבות לקום מהספה הוא סוף כל סוף ישאל את השאלות החשובות בחיים – מדוע אני חי? האם לחיים יש מטרה? האם יש משהו ששווה מאמץ?

מה האדם יגלה?

לאחר שהאדם ידחק לפינה ויאלץ לחקור ולבקש תשובות לשאלות החשובות בחיים הוא יגלה שבאמת קיים דבר שלשמו כדאי לחיות. האדם ימצא את השיטה אותה גילו גדולי האומה כבר לפני אלפי שנים וחשפו לפנינו בחכמת הקבלה.

מהי השיטה?

על פי חכמת הקבלה האדם יכול לפתח את הכרתו ולחיות בהוויית חיים רחבה יותר מזו שהוא חי במסגרת המצומצמת של חמשת החושים. את זאת האדם יעשה על ידי תרגילים מיוחדים שיפתחו את חושיו. ניתן להמשיל את זה לילד קטן החי במציאות הקרובה לו, הוא מכיר את ביתו ואת הוריו, אבל לא מודע ליקום הגדול שסובב אותו. וכך גם האדם, חש בחמשת חושיו ולא מודע כלל לכך שהעולם סביבו הרבה יותר רחב.

על ידי פיתוח החושים האדם יפתור את השאלות המעיקות עליו

אנו עמותת בני ברוך סוברים שכדאי לאדם להתאמץ ולפתח את חושיו, ויפה שעה אחת קודם. כך האדם יוכל למצוא את התשובות לכל השאלות הקיומיות ולחיות חיים מלאים. כמו ילד קטן שאינו יודע מה מצפה לו בחייו הבוגרים, כך האדם אינו יודע מה מצפה לו מעבר לגבולות התפיסה שבעולמו הצר. הדתות השונות מבטיחות שלאחר המוות יגיעו התשובות לשאלות, אבל אין צורך לחכות למוות – כאן ועכשיו במהלך חיינו נוכל להרגיש את המציאות בצורה שלמה ורחבה ולפתור את הקושיות המעיקות על חיינו.

דרגת התפתחות חדשה

פיתוח החושים יביא את האדם לדרגת ההתפתחות הבאה. האדם יפתח חיבור מיוחד לסובבים אותו, ויחיה בהכרה שככל שבני האדם מחוברים זה לזה כך התענוג ממלא אותם יותר ויותר. תענוג זה יעניק לאדם מילוי אינסופי והכרה בחיים נצחיים.

היכללות באחר ובבריאה

עמותת בני ברוך מאמינים שעל ידי היכללות באחרים האדם יגלה את החיים העליונים – את הנשמה הכללית. הרצון הפרטי של כל אדם הוא אגואיסטי ומצומצם, אך על ידי היכללות בפרטים האנושיים כולם האדם יתמלא בכוח הטוב שממלא את כל הבריאה ויזכה לחיי נצח וטוב.