הדרך לאינסוף ובחזרה

חכמת הקבלה אינה עוסקת בדברים גשמיים, של העולם הזה, אלא בוחנת וחוקרת את מבנה המציאות הכוללת, הנסתרת מהעין. לחכמת הקבלה שורשים בני 3,500 שנה, וראשיתה בימי אברהם אבינו. החכמה נמסרה לנו על ידי מקובלים, אנשים שחקרו את המציאות לעומקה ופיתחו כלים, תכונות ושיטות להשגת הרובד הנסתר של המציאות. את המחקר שלהם הם סיכמו בספרי הקבלה, וכיום מבצעים אותו גם תלמידי עמותת בני ברוך ברחבי העולם.

המחקר הקבלי
חכמת הקבלה היא מדע ולא פילוסופיה, וכמו בכל תחומי המדע, גם בחכמת הקבלה יש שיטת עבודה ומחקר, תוך הגדרת מידות ברורה, מדידת כמותית של מושא החקירה ושימוש בנתונים מוחשיים ובדיקים. בניגוד לתחומי מדע אחרים, מושא המחקר הקבלי הוא האדם עצמו, והמציאות כולה כפי שהיא מתרחשת בתוכו.

הדרך שבה ניתן לגלות את אותו רובד נסתר במציאות, מחייבת עבודה "לפי הספר"  ומעקב מדויק אחרי ההוראות שהשאירו לנו אותם מקובלים שכבר עברו את הדרך. המחקר הקבלי מסוכם בספרי הקבלה השונים ובספרי הקודש היהודיים בשיטות תיאור שונות, בהתאם לשפה שהתאימה לאותה תקופה.

הספרים המועילים ביותר ללימוד בתקופתנו הם ספריהם של בעל הסולם והרב"ש, כמו תלמוד עשר הספירות וספרים אחרים שנכתבו במיוחד עבור הדור שלנו. יחד עם זאת, קריאה בספרים באופן עצמאי אינה צפויה להניב את התוצאות הרצויות כיוון שהאדם צפוי להתבלבל מהקריאה ולשכוח שמדובר על מחקר פנימי שהאדם מבצע על עצמו

תיקון פנימי
כדי להצליח להרגיש את הרובד הנסתר של המציאות על האדם לבצע שינויים פנימיים בתפיסת המציאות שלו, שמתעצבת על ידי מה שאנחנו קולטים בחמשת החושים שלנו. המדע המתקדם כמו פיסיקת קוונטים ותחומים אחרים כבר הבינו את מה שחכמת הקבלה אומרת מאז ומעולם: המציאות מעוצבת על ידי התפיסה שלנו ואין דבר כזה מציאות אובייקטיבית. מושא המחקר מושפע ישירות מהחוקר, ובלתי אפשרי לבצע מחקר בלתי תלוי על שום אובייקט.

את השינויים הפנימיים בתפיסת המציאות שלנו אנחנו יכולים לעשות רק בעזרת חכמת הקבלה, ובדיוק לשם כך קיימת קבוצת הלימוד העולמית של עמותת בני ברוך, המאפשרת לכל אחד ואחת שמעוניינים בכך להצטרף ללימוד המשותף ולניסוי המדעי שהאדם עורך על עצמו בדרך לגילוי. השינויים הפנימיים שהאדם עובר מפתחים אצלו חוש נוסף, שישי במספר, שמאפשר לו לחוות את הרובד הנסתר של המציאות בצורה מוחשית לחלוטין.

שפת הקבלה
כל מה שכתוב בכתבי הקבלה השונים וכל תיאור המחקר הקבלי שעל האדם לעשות, כתוב בשפה שבה אנחנו מדברים, כביכול. אך כשכתוב בקבלה "אדם" או "נברא" או "הליכה" או כל דבר אחר, מדובר על תהליכים פנימיים, מצבים שונים שהאדם עובר והבחנות שהוא רוכש במהלך המחקר. הקריאה בכתבי הקבלה מחייבת את הקורא לזכור שמדובר בפנימיות ולא בחיצוניות, על אף השימוש במילים חיצוניות. כדי שלא נשכח את זה יש צורך בקבוצה שתזכיר לנו זאת שוב ושוב ומורה שהגיע בעצמו להשגת הגילוי של המציאות העליונה, הנסתרת.

עד אין סוף ובחזרה
הליכה בעקבות המקובלים ועריכת מחקר פנימי זהה למחקר שהם ערכו על עצמם תאפשר לנו להגיע לאותן תוצאות בדיוק. התוצאות מותנות, כאמור, בלימוד נכון ובביצוע מחקר מעמיק וזהה למחקר שהם ערכו. בצורה כזו, נוכל לזכות לחיים שלמים של אושר פנימי, עד אין סוף ובחזרה. עמותת בני ברוך מזמינה את כולם להצטרף לאחת מקבוצות הלימוד ברחבי העולם או דרך האינטרנט.