כיצד לאהוב כל השנה

בשנים האחרונות אנחנו חווים מלחמה בערך אחת לשנתיים, ובכל פעם שזה קורה רוח של אחדות וחיבור נושבת בעם ישראל. כולם דואגים, תורמים ומתגייסים לעזור זה לזה, אבל ברגע שמסתיימת המערכה אנו חוזרים למלחמות הפנימיות שלנו. אבל האם אין דרך אחרת? האם יש סיכוי לאהבה גם בשאר השנה?

החודש האחרון של השנה הוא חודש אלול, חודש זה מכונה גם חודש הרחמים והסליחות. כאשר הוא מגיע אנחנו עוטים על פנינו הבעה צדקנית ומנסים לעשות תשובה ולהיות טובים יותר. אנו זועקים אשמנו, חטאנו, בגדנו ומכים על החזה בחזקה, אבל האם אנחנו עושים חשבון נפש אמתי? עמותת בני ברוך עוזרים לכם למצוא את הדרך לחשבון נפש משנה חיים.

מסובך כאן

הגורל שלנו כעם בין האומות לא פשוט גם לאחר עשרות שנים בהן יש לנו מדינה עצמאית. החמאס ממשיך בחפירה אינטנסיבית של מנהרות, האיראנים ממשיכים להתחמש והאירופאים מתמודדים לראשונה עם המזרח התיכון. האנטישמיות הגואה ברחבי העולם לא מוסיפה למצב, שנראה חסר מוצא לחלוטין, ונשאלת השאלה – מה יוציא אותנו מכל זה?

נחזור אחורה

המוצא טמון בדבר שנתגלה בבבל עתיקה לפני 4000 שנים. בבבל התאחדו האנשים כולם וניסו לבנות מגדל שראשו מגיע השמימה, אבל גאוותם שגרמה להם לנסות להגיע לאלוהים שבשמים הביאה אותם למריבות ופירוד. כך התגלה שאם האגו של האנשים גדל הם רבים ביניהם. אברהם אבינו ראה את תוצאות הניסיון הזה, ולכן פיתח שיטה מתקדמת לעבודה נכונה עם האגו האנושי.

השיטה של אברהם העברי

השיטה של אברהם אפשרה לאנשים להתחבר זה לזה ולהתעלות מעל השנאה והפירוד. יחד עם שרה אשתו הוא הקים מערכת להפצת שיטה שהוא פיתח. סביב אברהם ושרה התקבצו אלפי אנשים שרצו לינוק משיטתם, ובמשך הזמן התפתח מהם עם ישראל.

חוקיות

אנו עמותת בני ברוך מאמינים שהחוקיות אותה גילה אברהם פועלת עד היום בכל חברה אנושית. כאשר השנאה והזלזול שולטים החברה מתפוררת מבפנים. וכאשר החברה מתפוררת, מיד קמים עליה שונאים מבחוץ שמזהים את שעת הכושר ותוקפים בחזקה.

עלינו לערוך חשבון נפש

כדי להתקדם כיחידים וכחברה עלינו להבין שאנחנו מוכרחים לערוך חשבון נפש. עלינו להתבונן במעשינו ולהבין איפה טעינו וכיצד עלינו לתקן. השנה שעברנו כעם, עם כל הצרות והבעיות שבה צריכה לגרום לנו להבין שללא תהליך משמעותי של חיבור המדינה שלנו עלולה להתפרק.

איך נתגבר על הפילוג והקיטוב

על כל אחד מאתנו לשבת עם עצמו ולהבין במה הוא תורם לפילוג ולקיטוב וכיצד הוא יכול להימנע מכך. לכל אחד יש אגו גדול שמוביל אותו לדריכה על האחר. האדם לא מסוגל לוותר, אבל כדי להתחבר כל אחד מאתנו צריך לוותר לטובת הכלל. הדבר שמלמד אותנו כיצד להתחבר באמת ולהשתמש באגו בצורה נכונה היא חכמת הקבלה.

מתגברים על האגו עם חכמת הקבלה

חכמת הקבלה אותה ייסד אברהם אבינו נחוצה לנו כיום יותר מתמיד. חכמה זו תוכל ללמד אותנו לתעל את האגו לאפיקים חיוביים ותסביר לנו מהו חיבור נכון. אנו עמותת בני ברוך סוברים בעזרת הכוח המאחד הטמון בחכמת הקבלה להתפתח כעם ולהיות בלתי מנוצחים.