אמת על חכמת הקבלה

את המילה "קבלה" שומעים יותר ויותר, ואפילו כל מיני ידוענים, בארץ ובחו"ל, מתהדרים בכך שהם לומדים קבלה, ועונדים סרט אדום על היד, כהוכחה או הבטחה לשקר כלשהו. עמותת "בני ברוך – קבלה לעם", עמותה להפצת חכמת הקבלה בעולם, מתגייסת לספר את כל האמת על לימוד חכמת הקבלה.

מהי חכמת הקבלה ומיהו מקובל?
חכמת הקבלה אינה עוסקת בכשפים, לחשים, קמיעות והסרת עין הרע. מדובר בשיטה מדעית בת יותר מארבעת אלפים שנים המאפשרת לכל אחד להגיע לאיזון עם העולם ולחיות את חייו בצורה שלמה, מאושרת ובטוחה. ספרי הקבלה הם הוראות הפעלה, ספרי הדרכה, לכל מי שרוצה להגיע לכך.

ספרי הקבלה נכתבו על ידי מקובלים, אנשים שכבר עברו את הדרך הזו. לימוד חכמת הקבלה פיתח אצלם חוש רוחני שבעזרתו הם גילו את חוקי הטבע הנסתרים ואת הכוח שמפעיל אותם, וכיצד לפעול איתו בהרמוניה. המקובלים מסבירים לנו בכתביהם כי הסיבה לכל הסבל שמתגלה בעולם שלנו היא חוסר האיזון שלנו עם הכוח המפעיל את המציאות, וכי הבנת הכוח הזה ופעולה אחידה איתו תמנע מאיתנו את כל הסבל.

אז מה לומדים בחכמת הקבלה?
בבני ברוך לומדים את חכמת הקבלה על פי בעל הסולם והרב"ש, בנו, שהיו שני המקובלים הגדולים האחרונים בדורנו. ממשיך את דרכם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, עוזרו האישי ותלמידו המסור של הרב"ש, המדריך את קבוצת המקובלים הגדולה בעולם, "בני ברוך" .

כאמור, חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד פועל הטבע ומהם חוקיו הנסתרים הפועלים עלינו. כאשר לימוד חכמת הקבלה נעשה בצורה נכונה, בקבוצה, עם מדריך שנצמא בהשגה רוחנית ולימוד מתוך כתבי המקורות, הוא פועל בצורה מיוחדת על האדם ומפתח בו את אותו חוש רוחני מיוחד שהתפתח אצל המקובלים בכל הדורות ואיפשר להם להגיע להבנת הכוח המנהל את הטבע.

מי יכול ללמוד קבלה?
עד המאה ה-16 היו סייגים ואיסורים על לימוד חכמת הקבלה והיא הותרה רק ליחידי סגולה, אבל מתקופת האר"י הקדוש ואילך נפתח לימוד החכמה לכל מי שמעוניין בכך, ללא הבדל מין או גיל. קבוצת בני ברוך העולמית מונה היום קרוב ל-2 מליון איש, גברים ונשים, מכל הדתות, הזרמים והלאומים. מה שמייחד אותם משאר העולם הוא הרצון להבין את החיים האנושיים.

למה חכמת הקבלה נפתחה לכל העם בימינו?
אנו חיים כרגע בתקופה שהמקובלים קראו לה "הדור האחרון". התקופה הזו התחילה בערך ב- 1985, והיא צפויה להסתיים תוך 250 שנה. תוך 250 השנה האלה, שמהן נשארו לנו רק 219 שנים, נכון להיום,  אמורה כל האנושות להגיע לאיזון עם הטבע ועם הכוח המנהל אותו. עד היום התקדמנו לשם בלית ברירה, מתוך כך שהטבע דחף אותנו לשם בכוח. אם נמשיך להפר את חוקי הטבע, ולא משנה שזה בגלל שאנו לא מודעים אליהם, נמשיך לסבול כל הדרך עד סוף 219 השנים הללו.

אנו רואים כיצד העולם סובל יותר ויותר, וכיצד כל המערכות שבנינו – חינוך, תרבות, אמנות, משפחה, כלכלה וכו', קורסות מול עינינו, ואפילו את הטבע עצמו הצלחנו להוציא לחלוטין מאיזון. אבל אנחנו יכולים לבחור בכל רגע ורגע להפסיק את הכאוס וללכת לקראת סופו של הדור האחרון בעיניים פקוחות, מתוך רצון ליצור עבור כולנו חיים טובים יותר.

כדי להצליח ליצור את השינוי הזה אנחנו חייבים לגייס את עזרתה של חכמת הקבלה, ודרכה את כוחו של הכוח העליון. לימוד חכמת הקבלה יכיר לנו את החוקים שאנו חייבים להכיר כדי לפעול בצורה נכונה, ויאפשר לכולנו להתחיל לחיות בצורה טובה יותר כבר עכשיו, כרגע, ואפילו להקדים את המועד. הדרך היחידה לעשות זאת היא, כאמור, בעזרת לימוד חכמת הקבלה בבני ברוך.