בני ברוך ושיטות אחרות של "תיקון" האדם – מצא את ההבדלים

המענה שמצאה האנושות להתרבות התופעות הפסיכולוגיות של דיכאון, חרדה, ייאוש וכו', הוא המצאת שיטות שונות ומשונות, מעבר לפסיכולוגיה, כדי לנסות ולתקן את האדם ה"מקולקל", ה"חולה". אז מה ההבדל בין השיטות האלה לעמותת בני ברוך? התשובה היא חכמת הקבלה.

מצא את ההבדלים
פסיכולוגים, פסיכיאטרים, קואצ'רים, מטפלים, מודעות עצמית וכן הלאה, כולן שיטות שנועדו לתקן ולשפר את תכונות האדם ולהוציא אותו מהסבל שבו הוא שרוי. בכל זאת, כל השיטות האלה עוזרות לפרקים בלבד, אולי לאנשים פרטיים, ומגיפת הדכאון ממשיכה לגדול. על פניו, גם חכמת הקבלה מדברת על תיקון האדם ותכונותיו, אז מה ההבדל בין מה שלומדים בבני ברוך לבין כל שיטה אחרת לתיקון האדם?

כדי להבין את ההבדל אנחנו צריכים להבין את הדרך בה עובד העולם.

כן ולא
הטבע האנושי כולו אגואיסטי. כך אנחנו נולדים, ודי להתבונן בהתנהגותם של ילדים רכים כדי לראות שאם לא היינו מחונכים אחרת, כדי לאפשר את הקיום החברתי המשותף, כל אחד מאיתנו היה ממשיך לקחת לעצמו את כל מה שהיה יכול, בלי התחשבות בזולת. מהרגע בו אנו לומדים לוותר ולא לקחת בכוח את כל מה שאנחנו רוצים, אנחנו מדכאים את הטבע שלנו ומתכחשים לדרך שבה הוא פועל.

ולא, זה לא אומר שצריך לתת לטבע האגואיסטי הזה להשתולל ללא שליטה, שכן אז באמת לא נוכל לחיות בחברה. אבל אנחנו כן צריכים להיות מודעים לקיומו ולהכיר אותו, כך שנכיר גם את המניע האגואיסטי לכל פעולה ופעולה שאנחנו עושים, ולו הכי קטנה.

שיישאר בינינו
חכמת הקבלה, ובהתאם לכך בני ברוך, אומרת שכל אחד מאיתנו בפני עצמו אינו מקולקל, ובעצם הדבר היחיד שיש לתקן הוא היחסים בינינו, בני האדם. האגואיזם כשלעצמו הוא כלום, תכונה בלבד. הבעיה היא בדרך בה הוא גורם לנו להתייחס אחד לשני בצורה נצלנית. בלי לשים לב אנחנו מודדים את האדם השני על פי מידת התועלת שאנחנו יכולים לקבל ממנו, ולא מתוך דאגה אמיתית לשלומו.

מחוברים
חכמת הקבלה מסבירה לנו שכולנו, בעצם, מחוברים, למרות שאנחנו לא מרגישים את זה. הבורא ברא נשמה אחת בלבד, נשמת אדם הראשון, ובתהליך ארוך נשברה הנשמה הזו לשש מאות אלף חלקים, ומהם ל-7 מיליארד חלקיקי נשמה, נכון להיום.

מטרת הבריאה היא לאחד מחדש את כל חלקי האדם הראשון להרגשה אחת, למרות הגופים השונים. המשיכה הפנימית שלנו היא זה לזה, אך היחס החיצוני שלנו הוא של דחייה, בגלל אותו טבע אגואיסטי, מה שגורם לנו לחיות בדיסוננס תמידי: לא יכולים ביחד, לא יכולים לבד.

גשר צר מאוד
הדרך היחידה לגשר בין שני הנתונים המנוגדים הללו הוא בעזרת חכמת הקבלה, כפי שהיא נלמדת בעמותת בני ברוך, בהתאם לדרכם של המקובלים הגדולים בכל הזמנים, בעזרת ספרי המקורות המתאימים ובהדרכת מורה שהגיע להשגה רוחנית.

כל הצרות שמקיפות את העולם שלנו נועדו רק כדי לקרב אותנו זה לזה ו"להדביק" אותנו זה לזה. הייאוש, הדכאון, החרדה, ואיתם האלכוהוליזם, הבריחה לסמים וכו', הן תוצאה של חוסר קשר הנכון בינינו, ושל ההבנה הפנימית הבלתי מודעת של האנושות לעובדה שככה אי אפשר להמשיך.

אושר, נצחיות ושלמות
המילים הללו: אושר, נצחיות ושלמות, הן משאת הנפש של כל אחד ואחת מאיתנו, ובה בעת נראות לנו כחזון אוטופי דמיוני. חכמת הקבלה אומרת שמדובר במציאות שכל אחד מאיתנו יכול לחיות בה, אם רק נצליח לתקן את היחסים בינינו, מעל הטבע האנושי האגואיסטי שלנו.

עמותת בני ברוך היא האפשרות היחידה שיש היום לעולם לעשות את התיקון האמיתי, היחידי, שיכול באמת לפתור אותנו מכל הצרות, הבעיות והסבל שהן מנת חלקה של האנושות משחר ימיה, בעזרת לימוד נכון של חכמת הקבלה.