אודות חכמת הקבלה

עולם שלם של חכמת הקבלה

אדם שיש לו נטייה לחפש תשובות לשאלות על משמעות החיים, לחקור ולחפש נקודות הסתכלות שונות על המציאות, לאחר חיפוש רב בשיטות ודתות אחרות, הוא מגיע לחכמת הקבלה. השאלות "בשביל מה אני חי בעולם הזה?" ו"מה המשמעות של כל היקום הזה?" לא נותנות לו מנוחה והוא חייב למצוא עליהן תשובות. הוא מרגיש שהפתרון נמצא הרבה יותר עמוק ממה שהוא הכיר עד עכשיו בעולם הזה.

מהי קבלה ולמה דווקא היום יותר ויותר אנשים מגיעים ללימוד חכמת הקבלה?

הכול התחיל עוד לפני כ- ארבעת אלפים שנה, בבבל העתיקה, כאשר אברהם פיתח שיטה, שבעזרתה תינן לגלות את הכוח העליון. הכוח הזה הוא בעצם כוח הטבע, שמפעיל ומניע את כל המציאות. השיטה הזאת נקראת היום "חכמת הקבלה".
חכמת הקבלה היא חכמה בריאה ופשוטה, והיא מתבססת על עיקרון מאוד פשוט- אדם צריך לממש את עצמו בכל רגע, בצורה הכי קרובה לתכונה של אותו הכוח העליון, תכונת ההשפעה.

חכמת הקבלה עוזרת לנו בעצם להבין ולהרגיש את המשמעות של הקיום שלנו בעולם הזה. בעזרתה אדם יכול למצוא את כל התשובות לשאלות שהיו לו כמו: "בשביל מה נולדתי?" או "מהי בעצם המשמעות והתחליט מאחורי הבריאה?" ועוד. את כל התשובות לשאלות אלו ועוד הוא מגלה מהלימוד כאן ועכשיו. בטוח גם שמעתם עד עכשיו שמותר ללמוד את חכמת הקבלה רק מגיל מסוים, שאסור לקרוא את ספר הזוהר כי אפשר להשתגע מזה, ושהחכמה הזאת מסתורית ולא כדאי להיכנס ללימוד שלה. כן, קיימות הרבה סטיגמות על חכמת הקבלה, וכאשר אדם מתחיל בלימוד, לא נשאר לו שום דבר ששייך לסיפורים ואגדות, אמונות שונות וסטיגמות למיניהן.
אם נסכם את התחלית של חכמת הקבלה במשפט אחד נראה שזהו לימוד שמאפשר לכל אחד ללמוד ולגלות את הכוח הטבע, כוח אהבה והשפעה, שמנהל אותנו ואת כל המציאות כולה.

הידע הזה, שעוזר לנו להכיר את המציאות שבה אנחנו חיים, מאפשר לנו לבנות תשתית לחיים טובים יותר מבלי שנקבל התנגדויות וקשיים, אותם אנחנו חווים היום. בטוח שבאיזשהו שלב בחיים, כל אדם שאל את עצמו גם מה זה "אלוקים", והאם הוא באמת קיים? ואם הוא קיים אז למה אנחנו חווים כל כך הרבה סבל, למה קיימות מחלות קשות, ומלחמות? האם קיים דבר כזה שנקרא "נשמה" ואיך אפשר להרגיש אותה? כל השאלות האלה, שמציפות את האדם ולא נותנות לו מנוחה, והוא חייב למצוא עליהן תשובות הגיוניות ואמיתיות, מובילות אותו ללימוד חכמת הקבלה.

באתר שלנו "בני ברוך – קבלה לעם", שנבנה ונוסד על ידי ארגון בני ברוך ניתן למצוא תשובות לאותן השאלות וגם פתרונות ודרכים שמציעה לנו חכמת הקבלה לחיים יותר טובים, עם הבנה ברורה ועמוקה יותר של החיים והמציאות שלנו.

מרכזי לימוד והעשרה שלנו
מי יכול ללמוד את חכמת הקבלה? את חכמת הקבלה יכול ללמוד כל אדם שמתעוררות בו שאלות על מהות החיים.
באיזה צורה ואיפה ניתן ללמוד אותה? בכל רחבי הארץ הוקמו מכללות ללימוד חכמת הקבלה. שיעורי קבלה המאפשרות לכל אחד לימוד פיזי בקבוצות קטנות. כמו כן, ניתן ללמוד בצורה ווירטואלית מהבית בארץ ובכל העולם.
כך, בכל שנה אנו פוגשים מאות אלי תלמידים חדשים בכל הגילאים, מכל הדתות, נשים וגברים המגיעים ללמוד את חכמת הלב.

ערוץ 66 – ערוץ טלוויזיה חינמי
ערוץ הטלוויזיה של בני ברוך – קבלה לעם, נפתח לראשונה בשנת 2008 בערוץ YES וכעבור שנה גם בHOT. בערוץ ניתן למצוא מגוון תכניות מקור וגם שיעורי קבלה היומיים, אותם מעביר הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

חנות הספרים האינטרנטית
באתר הספרים שלנו נותן למצוא מגוון הספרים של הרב לייטמן ותלמידיו מבני ברוך בנושאים כמו: משמעות החיים, חכמת הקבלה, זוגיות ומשפחה, חינוך וכלכלה. כמו כן תמצאו גם ספרי מקור של גדולי המקובלים.

מאמרים של הארגון בני ברוך בYNET