הישרדות, עונת אלטרואיזם

מגיל צעיר ביותר אנחנו מבקשים מילדינו להתחשב באחרים, לוותר להם, להיות אדיבים, להתנהג יפה ועוד. כביכול אנחנו מנסים לחנך את ילדינו הצעירים להית אלטרואיסטים, אך בפועל אנו נותנים להם דוגמא התנהגותית של אגואיזם טהור, החל מחוסר התחשבות בנהגים אחרים בכביש ועד העדפת הנוחות שלנו על פני זו של ילדינו. בבני ברוך מלמדים שאפשר גם אחרת, ומרצי העמותה מסבירים איך זה עובד ואיך נוכל לשנות את המערכת.

מי יודע מדוע ולמה
מדוע אנו דורשים מילדינו להתנהג יפה, ואפילו חושבים שאנחנו מחנכים אותם לאלטרואיזם, כאשר אנו בעצמנו מתנהגים בצורה הפוכה? מדוע אנו דורשים מהם התחשבות בזולת כאשר העולם כולו נוהג בחוסר התחשבות האחד בשני? האם לא יהיה יותר נכון ללמד אותם להעמיד את עצמם מעל כל דבר אחר כבר מהתחלה? האם החינוך האלטרואיסטי לא מקלקל את יכולת ההתמודדות של הילדים עם העולם האמיתי בסופו של דבר?

על פי חכמת הקבלה, מסבירים מרצי בני ברוך טבע האדם האו אגואיסטי, ובאופן טבעי אנו מתוכנתים לרצות הנאה ותענוג לעצמנו, ולא משנה על חשבון מי ומה. יחד עם זה, ברורים לנו שני דברים:  הראשון הוא כי ישנם כללי התנהגות חברתיים, הדורשים מהאדם התנהגות בסיסית כדי לאפשר לנו לחיות בין בני אדם אחרים. הדבר השני שברור לנו הוא ש"יחס גורר יחס", כלשון העם, והיחס שלנו לסביבה חוזר אלינו כמו בומרנג. תהיה אדיב ויהיו אליך אדיבים, תהיה פוגעני ויפגעו בך.

הישרדות
הגישה האלטרואיסטית מנוגדת לטבע האנושי ועדיין לא ברורה לנו דיה. הכוונה שלנו תמיד תהיה אגואיסטית, על מנת להרוויח בעצמנו, גם כשהמעשה יהיה אלטרואיסטי על פניו. הרווח שלנו  מהמעשה יכול להשתנות, אך בכל מעשה שלנו תמיד יהיה רווח לעצמנו, שכן אחרת לא נעשה אותו. האלטרואיזם משמש אותנו כיום ככלי השרדותי, בעוד שהוא היה צריך לשמש אותנו ככלי להשגת תענוג אינסופי. המין האנושי אינו יודע כיצד להשתמש באלטרואיזם בצורה נכונה באופן טבעי, ולשם כך אנו זקוקים ללימוד חכמת הקבלה, כפי שציוו לנו המקובלים בני כל הדורות, וכפי שלומדים היום בעמותת בני ברוך – קבלה לעם.

ללמד אלטרואיזם
חכמת הקבלה כשמה כן היא: מלמדת אותנו כיצד לקבל הנאה ותענוג בצורה נכונה ובלתי הרסנית, בניגוד לדרך בה אנו פועלים באופן טבעי. הידע כיצד להשתמש באלטרואיזם בצורה נכונה נחוץ לכל אחד ואחת מאיתנו, כדי לעצור את שרשרת ההרס הבלתי נגמרת שהאגו מטיל על העולם. בני ברוך מלמדים את כל מי שחפץ בכך כיצד לממש את מלוא פוטנציאל ההנאה הטמון בעולם, בלי להרוס את האחר כדי להינות בעצמי. מימוש דרך החיים האלטרואיסטית האמיתית תעניק בטחון לנו, לילדינו ולכל הדורות שיבואו אחרינו.