הטבע משתגע ? יש מה לעשות עם זה

כדור הארץ מתחמם, שרפות נדלקות בלי הרף ולעתים נדמה שאפילו אלף כבאים לא יצליחו להשתלט על האש. הטבע יוצא מאיזון והעולם מביט במתרחש בחוסר אונים. עמותת בני ברוך מסבירים אך בכל ניתן לשלוט במצב.

השנים האחרונות אינן פשוטות עבור כדור הארץ. שריפות ענק, רעידות אדמה, ענני אפר, סופות חול ועוד. הטבע משתגע, ולאדם אין לאן לברוח מפני האסונות הקשים. רגע לפני שהכל יוצא משליטה עלינו לעצור ולטפל בשורש האמיתי של הבעיה – חוסר ההבנה של האדם בחוקי הטבע.

האיזון בטבע

אם נתבונן במערכת הטבע נוכל לראות שחלקיה השונים פועלים מתוך איזון והרמוניה. כל גוף אורגני מבוסס על פרטים שונים התלויים זה בזה, ופגיעה בפרט אחד מוציאה את המערכת כולה מאיזון וגורמת לנזק רב. דוגמה לכך היא צפון קוריאה, שבעשור הקודם יצאה במאבק כולל נגד חתולי הרחוב. לאחר מאבק עיקש מוגרו החתולים מקוריאה, אולם המנצח הגדול לא היה האדם, אלא העכבר. היעדרות החתולים הביאה להתרבות עכברים, עכברושים ונחשים בקצב גבוה עד שהממשלה נאלצה לייבא חתולים ממדינות אחרות.

האדם אגואיסט

אם כן, מצד אחד ראינו שהטבע יוצא משליטה, אך מצד שני ראינו שבבסיסו הוא מאוזן, אם כך מדוע הטבע יוצא מאיזון? התשובה היא – בגלל האדם. האדם הוא היצור האגואיסטי ביותר בטבע. הוא דואג רק לעצמו, מנצל את זולתו ובונה את עצמו על חורבן האחר. אמנם במקרים רבים זה לא נעשה בכוונת תחילה, אולם אי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש.

האיזון מופר

כמו כל שאר הפרטים במציאות, גם האדם הוא חלק אינטגרלי ממערכת גדולה הרבה יותר ממנו – מערכת הטבע. כל הכוחות הפועלים בטבע עושים זאת מתוך הרמוניה והדדיות מלבד האדם. האופי האגואיסטי של המין האנושי הופך אותו לעצם זר המזיק למערכת. מערכת הטבע, בתגובה לנזקיו של האדם, מנחיתה עליו מכות קשות כדי שהוא יתקן את דרכיו.

מותר האדם מן הבהמה

אמנם האדם הוא חלק ממערכת הטבע ודומה בכך לבעלי החיים, אך בכל זאת יש הבדל משמעותי ביניהם. בניגוד לבעלי החיים שפועלים מתוך אינסטינקט טבעי בצורה הרמונית ומאוזנת, הרי שלבני האדם ניתנה בחירה חופשית. עמותת בני ברוך מאמינים שלאדם יש את האפשרות לבחור לאזן את עצמו עם החוק הכללי שבטבע, חוק האהבה, מתוך מודעות ובחירה.

מאזנים את הטבע

כאשר מדברים על שיבה לאיזון טבעי אנחנו לא מתכוונים לחזרה לחיים במערות וציד איילות, אלא לבניית חברה המבוססת על עיקרון של נתינה ואהבת הזולת. לא נעשה זאת כי זה יפה או מוסרי יותר, אלא מכיוון שרק כאשר נאמץ את העקרונות האלה נפעל בהתאמה לחוק הטבע הכללי. דווקא כיום יש לנו את היכולת לעשות את הצעד החשוב הזה. חכמת הקבלה מספקת לנו את הידע הדרוש, ואם נשתמש בידע בתבונה נוכל להשיב לטבע את האיזון האבוד. עמותת בני ברוך סבורים שכך נתעלה לדרגת קיום חדשה, ונרגיש גם אנו את השלמות שקיימת במערכת הטבע כולה.