הכנה לכנסי בני ברוך

בכדי להגיע להרגשה של קבוצה אחת מחוברת, ההכנה היא הכל. כיצד להכין את עצמנו לכנס ולתקופת כנסים אינטנסיבית כדי לעבור אותה במקסימום התקדמות – בהמשך המאמר.

ההמלצה התמידית לפני הכנסים של בני ברוך היא לקרוא ולעבור שוב מאמרי הרב"ש על נושא האיחוד וגם מאמר ה"חירות"- הם יעזרו לנו לברר מחדש את השאלות העוסקות בשבירת הכלי הרוחני, לפני שההסתכלות הגשמית שלנו נוצרה על ידו. אנחנו מרגישים שהמרחק מפריד בנינו, הרגשה של פירוד וחוסר התאמה זה לזה. האגו שלנו גדל, השנאה מתגברת, וזה מתבטא בצורות אגואיסטיות שונות.

אנחנו צריכים לגלות שזה הטבע שלנו, של הנברא, הוא כזה, הטבע הזה הוא הפוך מהבורא. ונבראים חייבים להבין את זה כדי שהם יוכלו להתעלות מעליו, למרות כל הניגודים שיש ביניהם, וכך נוכל לדחוף את עצמינו מעל ההפכיות הזאת, ונרגיש אותו. אחרת לא היינו יכולים לעשות את זה. דווקא זה שיש בנו את השוני הזה בנינו, בין הטבע האגואיסטי שלנו לבין הטבע של אהבה והשפעה של הבורא, מאפשר לנו להתחיל להרגיש אותו ולבנות את הטבע שלנו להיות שווה לו.

ולכן, ההכנה היא הדבר הכי חשוב וזה שאנחנו קוראים שוב את החומרים שאנחנו לומדים כל יום עוזרים לנו לעשות את ההכנה בצורה הכי יעילה.

יש חומרים שונים שאפשר לקרוא ולראות, כמו פרקים מתוך סדרת התכניות "חיים חדשים", מאמרים על חכמת הקבלה עצמה, על תיקון הכלים אחרי השבירה, שיחות על איך שהרצון לקבל התפתח מדרגת ה"אדם" ועד הימים, בהם אנחנו נמצאים עכשיו. במילים אחרות, יש המון חומר בנושא הזה שניתן לחזור עליו.

הדבר העיקרי זה לברר עם עצמך בשביל מה אתה מגיע לכנסים. אנחנו יוצרים כולנו יחד את הכלי הכללי, את הרצון המשותף, ובתוך הכלי והרצון הזה המשותף נרגיש את הבורא, ובשביל זה אתה נוסע לשם.

חשוב גם לעשות הכנה פנימית, כי היא מאוד חשובה לתכונת ההשפעה, היא ממלאת אותה בכוח, בתכונה ובערך העליון. כאשר אתה עושה את ההכנה הנכונה, אתה יכול כבר להמשיך ולברר את המצבים השונים הפרטיים שיש לך, את הפעולות השונות, את המטרות, כדי שנוכל להגיע ביחד למטרה יחידה ומשוטפת, וגם נוכל לממש את תכונת האהבה וההשפעה בתוך הכלי שלנו, בתוך החומר, בתוך הרצון לקבל האגואיסטי שלנו.

אתם מוזמנים לשלוח לנו הצעות שיש לכם, הקשורות למהלך הכנסים, אנחנו נבדוק ונדון לגביהם בזמן השיעורי בוקר, וכך נוכל ללמוד על הפעולות המשותפות שלנו ונעשה הכנה לרצון המאוחד שלנו. זאת אומרת, הכנסים הם הכלי למימוש של כל מה שאנחנו כולנו הכנו ביחד.

כל אחד מאיתנו, כל החברים מכל העולם, צריכים לעשות הכנה, כי בלעדיה הפעולה עצמה של לראות את הכנס לא שווה שום דבר. הכל תלוי אך ורק בהכנה.