בני ברוך – מקובלים מודרנים בני זמננו

כשרוב האנשים חושבים על מקובל הם חושבים על אדם מזוקן שעוסק בכשפים המשנים את המציאות. החלק הראשון הוא שטות גמורה והחלק השני לא קורה בצורה שאתם חושבים שהוא קורה. עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" היא דמותם של המקובלים המודרנים. בואו להכיר אותם.

אז ועכשיו
המקובלים תמיד היו חלק מהעם ולא נבדלו ממנו במאום, מלבד העובדה שהיו המנהיגים הרוחניים. כלפי חוץ נראים המקובלים ככל אחד אחר, ואין להם שום סממן חיצוני מיוחד – לא בגדים, לא תסרוקת, ובוודאי לא חוטים אדומים, קמיעות או אותיות קסומות, שהם כולם הבל הבלים, שטות פסיכולוגית ותו לא.

כלפי חוץ, כאמור, המקובלים נראים כמו כל אחד אחר, ועליהם לעבוד לפרנסתם. בספרי הקבלה מצוין גם כי עליהם להיות נשואים ובעלי משפחה, כדי למלא את כל חובות העולם הזה. קבוצת בני ברוך העולמית היא קבוצת המקובלים הראשונה בהיסטוריה שמקבלת בברכה גברים ונשים שאינם נשואים, בשל השינויים שהזמן גורם ובשל בשלות הדור בו אנו חיים להיחשף לחכמת הקבלה, כפי שהורו כל המקובלים מאז האר"י הקדוש ועד ימינו.

חיים בעולמות מקבילים
החוק הרוחני קובע כי כדי להתפתח רוחנית האדם חייב להיות חלק בלתי נפרד מהחברה בה הוא חי, ולקחת חלק בכל תחומי החיים. כלומר, ללמוד מהבוקר עד הלילה בחדר סגור  אינו חלק מהעבודה הרוחנית של האדם, בוודאי לא בימינו. יש לכך סיבות רבות שלא ניכנס אליהן במאמר זה, רק נאמר שההתמודדות עם החיים ה"רגילים" ועם השפעות הסביבה על האדם, הם אלה שמאפשרים לו לעבוד על התפיסה הרוחנית שלו, וללא קיום חיים מלאים בעולם הזה, אין לאדם יכולת לחיות את החיים הרוחניים המקבילים.

העולם הרוחני, או "העולם הבא" כפי שהוא נקרא לעיתים, אינו משהו שיש להשיג לאחר המוות, פרס למי שמתנהג יפה ועושה מה שאומרים לו, אלא קיום בעולם מקביל שעל כולנו ללמוד להרגיש כבר עכשיו, בזמן החיים הזה שניתן לנו. המקובלים חיים בשני העולמות בו זמנית – חיצונית הם נמצאים פה איתנו, חלק מהעולם, אבל בפנימיות שלהם הם חווים עולם אחר, טוב יותר, ולכן גם יחסם למציאות הכללית שונה מיחסו של כל אדם אחר.

לא מתנזרים
חכמת הקבלה אוסרת על האדם להתנזר ממנעמי החיים או להגביל את עצמו, ואפילו להיפך- כדי ללמוד להינות מכל מה שהבורא יכול להעניק לו על האדם דווקא להרחיב את יכולתו להפיק הנאה מכל דבר, ולכן עליו להגדיל את הרצון הטבעי שלו להינות. מה שהקבלה מבקשת מאיתנו לעשות הוא להתבונן על יחסנו לאחרים ולתקן אותו כדי שנוכל להתקרב לבורא. זוהי כל מטרת הבריאה – לגרום לנו להתקרב לבורא כדי לחוש יותר ויותר הנאה, וזה מה שמשיגים כאשר מצליחים להרגיש את העולם הרוחני המקביל, כפי שציינו קודם.

המקרים המיוחדים של מקובלים שהתנזרו בעבר התאימו לעבר בלבד, ולמקרים מיוחדים בלבד. היום, כאמור, המקובלים חיים את חייהם כמו כל אחד אחר, ויכול להיות שמי שיושב לידכם באוטובוס או עובד במשרד מולכם, מישהו שפגשתם בסופר או חתכתם אותו בכביש, יהיה מקובל הנמצא באותו רגע ממש בהשגה רוחנית ובקשר פנימי עם הכוח העליון. לימוד חכמת הקבלה בצורה הנכונה, כפי שהוא נעשה בעמותת בני ברוך, מפתח את הלב כך שהאדם בעצמו יודע מה נכון ומה לא, ומורה לו את דרכו לרוחניות.