ארגון בני ברוך בפסח

חג הפסח בארגון בני ברוך הוא חוויה מיוחדת במינה. 

ההכנות מתחילות בניקוי והכשרת המרכז בפתח תקווה לחג, לפי דרכו ושיטתו של הרב יהודה לייב אשלג המכונה בעל הסולם. חברי הארגון הם ממשיכי דרכו של בעל הסולם, ולכן חשוב להם לבצע את כל ההכנות בדיוק לפי המסורת שלו. בימים שלפני החג מתבצע מבצע ניקיון יסודי, בהשתתפות חברים וחברות רבים המעוניינים לקחת בו חלק ורואים בכך זכות גדולה. הכל כמובן בהתנדבות מלאה ובשמחה גדולה. צבא של תלמידי קבלה פושט על הבניין בן ארבע הקומות של העמותה, מפנים כל גרגר של חמץ, מנקים, מסדרים ומצחצחים אותו מן המסד עד הטפחות, והמרכז לובש חג.

כשבועים לפני פסח כבר מתחילים להגיע למרכז תלמידים מכל העולם על מנת לבלות את חג הפסח בחברותא עם הרב לייטמן ועם חבריהם לקהילת תלמידי חכמת הקבלה. השנה למשל, הגיעו תלמידים רבים מתורכיה, כמו גם מכל רחבי אירופה, מארצות הברית ואפילו דרום אמריקה. 

מתחילה התארגנות של קבלות פנים בשדה התעופה סביב השעון לאורחים שמגיעים, ארגון הסעות על ידי מתנדבים מקרב התלמידים, ואירוח של התלמידים מחו"ל אצל תלמידים מישראל. 

בשיעורי הקבלה היומיים קוראים ולומדים בתקופה זו מכתבי המקובלים בנושא המשמעות הפנימית של חג הפסח, ומכינים את הלבבות לחג.

בימים שלפני ליל הסדר מקיימים את מנהגי ההכנה לחג, ביניהם יום מיוחד של אפיית מצות על ידי החברים. 

ליל הסדר עצמו מתקיים כהלכתו, בהנחיית הרב לייטמן, ובהשתתפות תלמידים ובני משפחותיהם. 

ההכנה של ארוחת החג, עריכת השולחנות, חלוקת המנות למסובים הרבים, כמו גם הפינוי והניקיון בסיום, הכל נעשה בהתנדבות ובאהבה גדולה על ידי התלמידים והתלמידות. 

השבוע של חג הפסח וחול המועד במרכז של בני ברוך הוא חגיגה גדולה של חיבור הלבבות, שמחה ואורות של קדושה. קשה לתאר במילים את התחושה המיוחדת השורה שם בימים האלה.

אלפי אנשים מגיעים מהארץ ומהעולם, ובנוסף אלפים רבים של תלמידים משתתפים בכל הפעילויות באופן וירטואלי. אנשים שונים כל כך, ממדינות, דתות ותרבויות שונות, אשר המשותף לכולם הוא שליבם מושך אותם להבין את משמעות החיים. לגלות את הפרעה הפנימי והמשה הפנימי ולצאת יחד ממצרים.

בשיעורי הקבלה בחג הפסח הרב לייטמן מוביל אותנו צעד אחר צעד לאור כתבי המקובלים הגדולים דרך סיפור יציאת מצרים, במשמעותו הפנימית העמוקה שמתחת לפני הסיפור הכביכול היסטורי של יציאת מצריים. בעזרת הדרך שהמקובלים התוו לנו, אנו למדים שמצריים שמדברים עליה בהגדה של פסח היא צורת חיים אגואיסטית במהותה, פרעה הוא האגו ששולט בנו ואנו עבדים לכל הגחמות שלו, ומשה הוא הכוח שיעזור לנו לצאת מהמיצר של העבדות הזאת, ונתן לנו את האמצעי לכך כאשר הוריד לנו את התורה מהר סיני. התורה, מלשון הוראה, כאשר לומדים אותה ברמה הפנימית הנקראת דרגת הסוד, מגלים שהיא ספר הוראות למי שמעוניין להתעלות מעל החיים הגשמיים של סיפוק הצרכים שלו ותו לא, למציאות גבוהה ונעלה יותר, ולהתחבר למטרת הבריאה והקיום שלנו בעולם.

שיעורי הקבלה היומיים ממשיכים להתקיים בחג הפסח, באווירה חגיגית ומרגשת, בהשתתפות האורחים הרבים מחו"ל. מתקיימות מדי יום ישיבות חברים וסעודות הנקראות טיש. חברים שמגיעים מכל רחבי הגלובוס כדי לקחת חלק בחוויה הנעלה הזאת פותחים את ליבם ומשתפים בחוויות וברגשות שלהם. הסיפורים האישיים של האורחים תמיד מרגשים ונותנים התפעלות גדולה לחשיבות ולמאמצים שלהם להגיע לכאן, ולמחוייבות הגדולה שלהם לדרך האמת. ובין השיעורים, ישיבות החברים והסעודות יש הרבה מאוד מוזיקה, ריקודים, והרבה שמחה. החוויה של חג הפסח בארגון בני ברוך נותנת הרבה התרוממות רוח וכוחות להמשיך בדרך, ותקווה שנצליח לצאת ממצריים.