לאהוב כמו שהטבע התכוון

במערכת הטבע פועל חוק קבוע של התחשבות הדדית ואהבה אוניברסלית. כל מה שקיים בעולם פועל בהתאם לחוק הזה, ולכן הטבע כולו שרוי בהרמוניה אוניברסלית, פרט לאדם. האגואיסטיות האנושית המולדת היא הגורם היחיד שמפר את האיזון המושלם של הטבע. בעמותת בני ברוך ישמחו ללמד את כולם איך לשוב לאיזון בעזרת חכמת הקבלה.

המציאות הרחבה
מחקרים בני זמננו מראים כי צמחים מחוברים ביניהם בקשרים בלתי נראים, ומקיימים ביניהם יחסי גומלין שונים. ולא רק הצמחים כך, אלא גם בעלי החיים, ולא רק בני אותו מין, אלא בין כל בעלי החיים בינם לבין עצמם, כל הצמחים בינם לבין עצמם וכל בעלי החיים והצמחים כמערכת אחת כוללת.

המציאות רחבה יותר ממה שאנו מסוגלים לתפוס בחמישה החושים שלנו. הקשרים בינינו אינסופיים, וכל אחד מאיתנו קשור בצורה פנימית לא רק  לאנשים שהוא מכיר אלא לכל אחד ואחת מ-7 מיליארד האנשים בעולם, ולכל פרט ופרט בטבע.

הכפר הגלובלי
התלות ההדדית בינינו ברורה לכולנו ברמות מסוימות, של כלכלה, תרבות ומסחר. הכפר הגלובלי הוא מציאות כבר לא מעט שנים, אך למרות התלות ההדדית הזו והקשרים המתהדקים בין כל חלקי האנושות, דווקא בני האדם, היצור המפותח ביותר בטבע, מתרחקים מהרגשת הקשר הפנימי בינינו, כשאנחנו גורמים בכך לכאוס מוחלט בכל מערכות הטבע ולהרס רב.

הבנת הטבע
הראשון שהבין את סוד הקשר בינינו הוא אברהם אבינו, אומרים בבני ברוך. אברם הבבלי חקר את הטבע וחוקיו, והבין את מה שהבינו המדענים של המאה ה-21: כולנו קשורים זה לזה במערכת אחת. כאשר נשכיל להתנהל כמו מערכת אחת, כגוף אחד, נוכל להוביל את העולם לשינויים מרחיקי לכת. אברהם הבין שאינו יכול ליישם את החיבור הזה לבדו והחל להפיץ את חכמת החיבור ברבים ולקבץ סביבו עוד ועוד אנשים, "אנשי בית אברהם", שהפכו ליסודו של עם ישראל.

כלל גדול בתורה
לחוק הבסיסי של החיבור קרא אברהם "חוק האהבה". בתורה הוא נזכר בספר ויקרא, וגם רבי עקיבא התייחס אליו כאל החוק הכולל בתוכו את כל התורה כולה: "ואהבת לרעך כמוך". קיום התנאי הזה אינו מוביל רק לחיים טובים יותר בעולם הזה, אלא יכול להוביל אותנו לקיום ברמה חדשה, גבוהה יותר, רוחנית, אלוקית.

עם ישראל התקיים במשל אלפי שנים בזכות החוק הזה, בחיבור הדדי. כשהעם איבד את הרגשת החיבור נחרב בית המקדש ועם ישראל נפוץ לכל עבר. "ואהבת לרעך כמוך" הוא הצו העליון שלפיו צריכים לחיות בני ישראל. זהו יסוד כוחנו המוסרי וסוד עמידותנו, הישרדותנו וחוסננו הלאומי. כשהחיבור בינינו איננו, אנחנו נמצאים בסכנה, וכשאנחנו מתאחדים האיום חולף. הכלל הזה מכיל בתוכו את כל חוקי המוסר האפשריים, וכאשר חיים לפיו, אין צורך ביותר מכך.

בעמותת בני ברוך קוראים לכל עם ישראל להתגבר על כל ההבדלים שנראה לנו שקיימים בינינו ולהתאחד, ללמוד להיות אכפתיים זה מזה ולחזור לחיות לפי הכלל "ואהבת לרעך כמוך", כאיש אחד בלב אחד. החיבור בינינו יעשה אותנו לא רק בלתי מנוצחים אלא יתקן את כל מה שרע בעולם ויחזיר אותנו לאיזון עם הטבע, בקשרי ההדדיות הקיימים בו כל הזמן.