איך נוכל לשלוט בגורלנו

מה עדיף – לחיות את הרגע, או לתכנן קדימה? האם אנחנו יכולים לסמוך על כך שיהיה בסדר? להסתכל על חצי הכוס המלאה זה נחמד, אבל זה גם סוג של התעלמות מהמציאות הכואבת . אז מה עושים?

האדם מתמודד עם קשיים שונים במשך אלפי שנים. קיימות שלוש דרכי התמודדות עיקריות עם צרות ובעיות. הדרך הראשונה מתבססת על התעלמות מבעיות והדחקתן, הדרך השנייה מתמקדת בהמתקת הכאב על ידי אמירות דוגמת "צרת רבים חצי נחמה" והדרך השלישית מנסה להבין כיצד כל דבר שקורה לאדם מקורו מלמעלה. עמותת בני ברוך מגלים לכם דרך נוספת.

זה הולך ונהיה קשה

דרכי ההתמודדות הללו חלקיות ולא מושלמות. האגו האנושי הולך ומתפתח ולאדם קשה להתמיד בדרכים אלו. זאת כיוון שהאדם חי בתוך הטבע, בו שולטים חוקים ברורים. כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם הבעיות האדם צריך להבין את חוקי הטבע. על רקע הצורך הזה מתגלה חכמת הקבלה. חכמה זו פותחת בפני האדם אפשרות רביעית.

האפשרות הרביעית

חכמת הקבלה מאפשרת לאדם לחדור אל תוך מערכת ההפעלה של המציאות. במקום להרכיב משקפיים ורודות ולהאמין שהרע הוא טוב האדם יוכל להבין את החוקיות הכוללת ולשנות את המציאות לטובה.

איך מגיעים לזה?

עמותת בני ברוך מאמינים שכדי לממש את האפשרות הרביעית על האדם לשנות את דרכיו מן הקצה אל הקצה. על האדם לשנות את יחסו לסביבה, וללמוד להבדיל בין אמת לשקר. בשביל לעשות את אלה על האדם ללמוד לבקר את מחשבותיו והרגשותיו, ולמקד את הרצונות שלו. על ידי בירורים שונים האדם ילמד לנהל את חייו באופן נכון, על פי אמת יציבה.

שואפים לאיזון

ככל שיכולת ההבחנה שלנו תגבר נגלה עד כמה האמיתות בחיינו היו מושפעות מגורמים חיצוניים. אט אט נגלה שאנו אוהבים דברים מסוימים רק כי הם מתוקים ונעימים, אבל באמת הם רק מזיקים לנו. המערכת העליונה מחייבת אותנו לעבוד בצורה אמתית יותר. מערכת זו מוכוונת לתועלת כללית ומחייבת מכל פרט להתכוונן.

אחד בשביל כולם

המערכת הכללית מכוונת את האנושות לטוב כללי. מצב זה יהיה טוב לכולם ללא יוצא מן הכלל. זהו מצב מאוזן בו כולם מרוויחים יחד. לכן, ככל שאדם יתחבר יותר למחשבה על טובת הכלל הוא יבין יותר את המערכת ואת המציאות. כאשר אדם חושב על טובת הזולת הוא הופך לשותף פעיל במערת העליונה שמנהלת את העולם. בצורה זו האדם יכול לשנות את גורלו ולקבוע את עתידו.

הפרט והכלל שווים

עמותת בני ברוך מאמינים שכדי להגיע לשליטה ולא לטבוע במקרים שמתרחשים בפתע פתאום עלינו להיות מודעים לכך שישנה מערכת עליונה שמנהלת כל דבר בחיינו. המערכת הזו זורמת בכיוון מסוים, ועל ידי התכווננות אל הזרם הזה נוכל להשפיע על המציאות. ככל שנועיל לכלל נשפיע יותר על המערכת ויפתחו בפנינו אפשרויות נוספות של חיים. בצורה זו נגיע לאמת המוחלטת – טובת הכלל היא טובת הפרט.