שיעור וירטואלי 30.12.12 יסודות החברה האינטגרלית- חלק ד'

האם אתה ממליץ על חומרים מסוימים להכנה לשיעור, לסדנאות? זאת אומרת ליצור רצון משותף כדי שאנחנו נתקדם בכל רגע לפי הכיוון לכנסים בצורה מדויקת. נאמר שעכשיו אנחנו מקשיבים לקטעי אודיו ארבע פעמים ביום. זה עוזר?

כן, זה מאוד עוזר. ממש. אני גם אמרתי כבר מזמן שלכל אחד מאתנו צריך שתהיה אוזניה באוזן כדי שהוא יהיה כל הזמן איכשהו ברקע. גם אם הוא לא שומע, בכל זאת בצורה תת הכרתית זה ניכנס לאדם. הוא צריך לחשוב על זה. איך אותה הסביבה המשותפת שאנחנו מקיפים אתה את עצמנו, כל הזמן להדליק במחשב בחלון קטן, את הערוץ שלנו או את הערוץ שלנו באינטרנט ועוד כל מיני דברים.

זאת אומרת כל הזמן כל הזמן לחזור, ארבע פעמים ביום יכול להיות שזה לא מספיק, למרות שכשכולם עושים את זה יחד זה מייצר כוח מסוים. אבל בעיקרון צריך להשתוקק גם  בצורה אינדיבידואלית, אישית לא להיפרד מאותה השפעה שאנחנו יכולים ליצור על עצמנו.

 אתה אומר שזה טוב להאזין דווקא לקטעים משיעור הבוקר, להאזין גם לקטעים מההכנה או שזה לא חשוב?

אני חושב שלא, לא חשוב, לא חייבים קטעים מההכנה. אפשר לקחת קטעים אחרים משיעור הבוקר הרי חותכים אצלנו משיעור הבוקר כל מיני קליפים ושמים אותם בבלוג שלי, וגם בבלוגים אחרים, זאת אומרת גם במקומות אחרים. אני חושב שצריך לראות את זה, אם יש זמן. אבל לאדם בדרך כלל אין זמן, הוא עסוק אבל חשוב כל הזמן להיות בזה. שזה יהיה כל הזמן באוזן מה שנקרא, זה טוב.

היום בסביבה טובה יש מקום שאפשר לטעון לעצמך את הזיכרון, כל יום החברים מוציאים ארבעה קטעים מההכנה לשיעור, כל העולם מתחבר וזו פעולה מאוד עוצמתית, פשוט משהו בלתי רגיל. דברתי עם הרבה חברים. האם הקריטריונים האלה מספיקים, עם איזה מחשבה אני הולך לישון, עם מה אני קם, אחרי זה מהרגע שקמתי עד השיעור, בשיעור וכמה נקודות במהלך היום.

בעיקרון זה מספיק לאדם. אבל שוב, אם הוא יחד עם זה גם נמצא כל הזמן כשהחומר שלנו נשמע לו באוזן אז זה בטוח ישפיע עליו, אין בעיה. כשלמדתי עם רב"ש אני ממש ניתקתי את עצמי מכל העולם. לא היה לי שום דבר בבית, משהו שיסיח אותי מכך. אני הייתי כל הזמן אתו בבית או בלימודים, כל הזמן עם החומרים האלה. וכך במשך הרבה שנים.

יש שאלות מהאינטרנט. משיקאגו שואלים איך אנחנו יכולים לתת לחברים שלנו הרגשה שאנחנו דואגים עליהם כמו אֵם?

צריך להראות את זה. דרך אגב, אם מדברים כבר אז רב"ש כותב על זה. אתה צריך להראות לאדם שאתה דואג לו, שאתה חושב עליו, אתה צריך לשאול אותו על כך. אתה צריך לכתוב לו מסרון או מייל ותשאל איך הוא מרגיש, האם הוא מרגיש שאתה חושב עליו וכן הלאה. אנחנו חייבים להראות את הדאגה שלנו לאחרים. הדוגמא הזאת מדביקה אחרים, היא תכריח אותו גם לפעול כך, הוא יתבייש שהוא נישאר מאחור ולא משתתף בכך.