שיעור וירטואלי 30.12.12 יסודות החברה האינטגרלית- חלק ב'

 רצינו לעבור לכנס בערבה. כל הכלי העולמי מתכונן לכנס ממש ביראה, וכל הלחץ שמתאסף ממש מורגש.

רצינו לשאול שאלות קונקרטיות על שטר הערבות. אמרת שכדאי לנסות לנסח את השטר לפסקה אחת, כדי שייגע בלב של כל אחד. מה הפסקה הזאת שהיית מכניס בו, ואיך היית עושה את השטר?

העניין בערבות הוא שאנחנו צריכים לתת לכל חבר כזאת הרגשה של הערבות שלנו כלפיו, כך שהוא ממש בצורה טבעית, אוטומטית, בעל כורחו יאבד את כל הדאגה על עצמו. זאת אומרת, אנחנו בצורה כזו מנטרלים את האגו שלו. זאת הזדמנות, אפשרות מיוחדת שיש בערבות, ולכן זה גם מוצג כתנאי הכרחי להתקדמות רוחנית. זאת אומרת, ברור לנו שכל ההתעלות הרוחנית, שכל השדה הרוחני נמצא מעל האגו שלנו, אנחנו עולים מעליו, אנחנו "הולכים" בתכונת ההשפעה.

אנחנו לא מתארים לעצמנו כיצד ניתן לצאת לתכונה הזאת של ההשפעה. אנחנו רואים שאנחנו כל הזמן חוזרים, נדחפים, לאותו האגו, רק בצורות שונות, ובווריאציות שונות. הוא מסובב אותנו, עושה איתנו כל מיני דברים, אנחנו לא מסוגלים להיפטר ממנו, ולהתעלות מעליו. זה באמת בלתי אפשרי. זה נעשה כך בכוונה בשביל שנוכל רק בחיבור להשיג את זה. בגלל שמה שחשוב הוא לא ההתעלות מעל האגו, אלא החיבור בינינו.

אז כשאנחנו מתחילים להתחבר, ובחיבור שלנו אנחנו פועלים על החברים, הם מאבדים את האגו שלהם. זאת אומרת, אנחנו מעבירים אליהם כזאת דאגה, כמו אם לילד, לתינוק שנמצא על הידיים שלה, והוא מרגיש את עצמו בביטחון מלא, הוא לא חושב על עצמו. אין לו את ההרגשה הזאת, הוא פשוט נמצא במצב כזה, נקרא לזה "נירוונה", אני לא יודע איך לקרוא להרגשה הזו. פשוט היעדר כל תחושת חוסר נוחות, והאגו נעלם, והאדם יכול כבר לחשוב על דברים אחרים לגמרי. וההשפעה המכוונת הזו, שלנו על החבר, בצורה אוטומטית מורידה ממנו את האגו שלו. זה הכוח המיוחד של הערבות, ממש תכונת קסם כזאת.

ולכן, אם נצליח לפתח בנו התקשרות כזאת, בינינו, כדי לתת לכל אחד מאיתנו הרגשה כזאת, אז האנשים האלה שיקבלו מאתנו את ההתעוררות הזאת, שיקבלו את ההשפעה הזאת, פשוט יקפצו, יתרוממו מעל האגו שלהם לְמה שנקרא "אמונה מעל הדעת", ומיד יתחילו להרגיש את העולם העליון. זה לא תלוי באדם, זה תלוי דווקא בסביבה שלו. ואת הסביבה אנחנו יוצרים בינינו כולנו יחד בערבות הדדית.

זאת אומרת, כשאנחנו מתרכזים בצורה כזאת כדי להשלים האחד את השני עד למצב כזה שכל אחד מאתנו ירגיש תמיכה כזאת. אז ניתן לנסח זאת בפסקה אחת, הייתי אומר כך, שזו התקשרות מכוּונת בינינו בשביל להזמין בכל אחד מאיתנו הרגשה של ביטחון מוחלט ויציאה טבעית מעל האגו.