שיעור 28.09.12 כנס רומא "עולם אחד, משפחה אחת"- חלק ג'

אנחנו כולנו ברצון ליהנות. והרצון הזה פועל עלינו וכובש אותנו ולא יכולים לעשות שום דבר בלי שאנחנו נהנים.

זה חומר הדלק שלנו, האנרגיה שבלעדיה אנחנו לא מתקיימים. כמו שאנחנו ממלאים את המכל באוטו בדלק ואז האוטו זז, כך אדם זז רק בתנאי שהוא מרגיש שבמצב הנוכחי יש לו תענוג מסוים ובמצב הבא יותר.

אז נניח שהמצב הנוכחי הוא 1X, ואני צריך להתקדם למצב 2X, ואני צריך אנרגיה כדי לעלות. איך? יש לי תוספת תענוג ב 2X לעומת 1X. 2X פחות 1X זה ההבדל. עד כמה שההבדל יותר גדול יש לי יותר כוח, ואז יש לי יותר כוח לעשות פעולה.

או לאורך זמן, נניח שאני איש שרואה שבעוד שנה אני ארוויח מיליון, אז כדאי לי לחכות שנה ולהרוויח מיליון. אבל אם יגידו לי שאני ארוויח אלף, אני לא אוכל לחכות, לא מספיק לי חומר הדלק. וגם כל אחד ואחד מאתנו בהתאם לאופי שלו. לאחד אלה תענוגים במאכל, בסקס, בלגלות משהו במדע, בתרבות, בחינוך, בכל דבר, לכל אחד ואחד יש תענוגים.

אבל אם אנחנו לא מדברים על האופַנים של התענוגים, הנוסחה המתמטית היא מאוד פשוטה. זה כמו מנוע באוטו, כמו כל מכונה ומכונה. אם אדם לא מרגיש שהרגע הבא מביא לו תענוג יותר מהרגע הזה, הוא לא מסוגל לזוז ושום דבר לא יעזור לו. אבל יכול להיות שאז אנחנו מוסיפים מינוס ליד ה 1X, נניח איזה מכות, חוסר תענוגים, משבר, ואז בשבילו המינוס נעשה יותר גדול לעומת הפלוס שליד 2X , ואז הוא רץ קדימה. אם אנחנו מוסיפים ליד  2X עוד משהו מאיר, ואז הוא ירוץ לשם. זאת אומרת בסך הכל ההפרש הפוטנציאלי בין המצב הנוכחי למצב הבא. זה באגו שלנו, ברצון לקבל שלנו, במצב רגיל.

אבל ברוחניות, אנחנו צריכים בדרך להחליף תענוג להערכה. כי אני לא יכול לראות לפנָי את התענוג הרגיל לאופי שלי, לטבע שלי, תענוג בלקבל, אלא אני צריך להחליף את היחס שלי לסוג התענוג. שאם אני נמצא במצב הנוכחי, באגו שלי, ב P1 והמצב הרוחני הבא,P2  זו השפעה, נתינה, הפוך ממה שאני רוצה. זאת אומרת, פחות האגו שלי. איך אני יכול להתקדם לזה? זו בעיה גדולה מאוד.

אם אני לא מרוויח באגו שלי, אין לי חומר דלק להתקדם. וכאן זה לא שאני מרוויח, אני הולך להפסיד. אני הולך לאבד את כל מה שיש לי ועוד להיות שמח מזה. למה שמח, מה יש לי מזה? לפחות מה אני מקבל? מקבל את הכרת הבורא. מה זה נותן לי למעשה? אם תדברו עם כל אחד בחוץ הם לא יבינו מה אתם רוצים. בשביל מה, מה אתם מרוויחים? במה זה טוב? לכן באה הקבוצה, באמצע, בין שני המצבים  והיא חייבת להביא לי את החשיבות של המצב הזה. שזה שאני נמצא במצב הנוכחי,,P1  זה מצב רע, זה העולם החשוך, וזה שאני מתקדם ל P2 זה יהיה המצב הטוב. יש בזה איזה היגיון? אין. בכלים שלי הנוכחיים אין לי בזה שום הרגשה חוץ מזה שיש לי כאן נקודה שבלב, שהיא באמת נמשכת במשהו למצב העליון הזה, אבל לא יותר מזה.