שיעור בוקר 04.09.13 שיעור 2- חלק א'

כל מטרת העבודה של האדם בעולם הזה, הרצון שמתפתח בו, התנאים החיצוניים שלוחצים עליו, הם כדי לכוון את האדם לגילוי הבורא, לגילוי הדרגתי, שבסופו של דבר יתרחש רק לפי הכלים שהאדם מפתח.

"כלים" הכוונה היא להבנה, הכרה, הרגשה, השגה של האדם, ולכן זה תהליך ממושך. ללא האדם המשיג, אין בורא. יש איזה כוח שלא מושג לנו, אנחנו אפילו לא יכולים להגיד מה הסיבה בדיוק, וזה עצמותו, כך אנחנו קוראים לו, השורש הקדמון לפני בריאת הרצון, לפני התפתחות הרצון, ולכן אין לנו שום נגיעה אליו. כל ההשגה שלנו, כל הדיבור שלנו הוא בהתאם להשגה, כי מה שלא נשיג לא נדע לבטא בשם, במילה, בהגדרה. לכן כל הדיבור שלנו מתחיל ממה שאנחנו משיגים או השגנו אי פעם בכלים, וממה שהמקובלים כותבים לנו על איך שהם השיגו את הבורא, את הכוח העליון השולט והפועל כך וכך, זאת אומרת לפי איך שהם הרגישו בתוך הכלים.

אנחנו, שכבר נמצאים אחרי שרשרת המקובלים, שהעבירו לנו מדור לדור את ההתפעלויות ואת העצות שלהם, משתדלים במצב שאנחנו נמצאים, שנקרא "דור" או "מדרגה", גם לעלות בהשגה שלנו להבין מי אנחנו ובאיזה מצב אנחנו קיימים, באיזה מקום, באילו תנאים, מה בכלל קורה כאן במצבנו ולאן כל זה נמשך. מה אנחנו יכולים לעשות לפי מה שניתן לנו, ועוד שאלות קיומיות להיום, למחר, ובכלל. כאן אנחנו צריכים לשמוע את מה שהם אומרים לנו, שכל מה שקורה, קורה כדי לגלות את הכוח העליון שפועל לבד ועושה את כל ההסתרות, את כל הגילויים ואת כל סוגי האירועים שעוברים עלינו. הכל הוא עושה ומטרתו היחידה היא שאנחנו נהיה מסוגלים בהתפתחות שלנו להגיע לגילוי שלו.

אפשר לתת דוגמה כזאת גם מהעולם שלנו, כמו ילד קטן שרואה מבחוץ מכונה או מערכת. או כאשר אנחנו מסתכלים על מחשב או אפילו על הטלפון הנייד שלנו, בהתחלה אנחנו לא יודעים כלום, אחר כך אנחנו יכולים לבדוק אותו כמו את האוכל, איך זה מריח, האם זה טעים או לא, עד שאנחנו יכולים להגיע למצב שאנחנו לומדים איך לעבוד איתו, ולאחר מכן איך הוא בנוי ואיך תכננו ועשו אותו.  כך זה גם בעולם שלנו בכל מקום, לכן אנחנו מתקדמים דרגה אחר דרגה, דור אחר דור, שנה אחר שנה, בהתפתחות הדרגתית שעליה אי אפשר לוותר.

הבורא לא עשה אותנו כך, שפתאום ניפול ל- 2013, אלא היינו צריכים לעבור את כל תהליך ההתפתחות הארוך הזה שהוא לא סתם עובר, אלא אנחנו נמצאים כרשימות המתקדמות העוברות את המימוש שלהם, ובלי זה לא היינו יכולים להיות בשנת 2013 של היום, לכן הצטרכנו לעבור את אלפי שנות ההתפתחות הקודמות.