מושכים סגולה מהזוהר

רבי שמעון בר יוחאי כתב את ספר הזוהר עם עשרת תלמידיו ובסיום הכתיבה הטמין אותו, עד שיגיע הדור המתאים להתגלות הספר. במשך מאות שנים הוסתר הספר עד שנמצא, וגם אז לא ניתן היה ללמד אותו לקהל הרחב. האר"י הקדוש פתח את לימודי חכמת הקבלה לכל מי שמעוניין, והיום ספר הזוהר פתוח לפנינו. מרצי בני ברוך מסבירים לנו מהו הכוח המיוחד הטמון בספר הזוהר, ואיך לומדים בו נכון כדי להעיר את אותו הכוח.

עשר הספירות
רבי שמעון בר יוחאי, מחבר ספר הזוהר, קיבץ סביבו תשעה תלמידים, כל אחד מהם כנגד ספירה אחרת בבריאה, בהתאם לשורש נשמתו ולדרגתו הרוחנית, ויחד הם יצרו כוח מיוחד שאפשר להם לכתוב את ספר הזוהר. בספר הם כתבו את כל השתלשלות הבריאה, את כל מה שקרה, קורה ויקרה בעולם אי פעם, וכללו בו הדרכה רוחנית מעשית לכל אחד שמעוניין  להגיע לאותה השגה כמוהם. ההתקשרות הרוחנית המיוחדת בין רשב"י לתלמידיו אפשרה להם לכתוב את הספר ולהכניס בו כוח סגולה, מאור רוחני, שיאיר על כל מי שיקרא בספר עם הכוונה הנכונה ויסייע לו להגיע לאותה השגה הרוחנית בעצמו.

קריאה בזוהר עם הכוונה הנכונה, מסבירים בני ברוך, היא קריאה לא כדי לשמוע סיפור ולא כדי לנצל את הכוח העליון לטובתי, אלא לרצות ולהבין, תוך כדי קריאה, את הכוונה הפנימית של הכתוב, לרצות להגיע לדרגתם הרוחנית של הכותבים עצמם ולהשגת ההבנה הפנימית הרוחנית שלהם בעת הכתיבה.

השפה בה כתוב הזוהר קשה מאוד להבנה, גם אז ובעיקר היום. ספר הזוהר נכתב בארמית, השפה המדוברת בתקופת רשב"י, ועורבו בה גם מילים בעברית ויוונית. בתחילת המאה ה-20 כתב המקובל הגדול הרב יהודה אשלג את פירוש "הסולם" לספר הזוהר, שעל שמו הוא קיבל את הכינוי "בעל הסולם". פירוש הסולם לזוהר נכתב במיוחד עבור הדור שלנו, כדי שנוכל להפיק מהזוהר את הכוח הטמון בו ולהביא את העולם לאיזון.

הנקודה שבלב
בכל אחד מאיתנו, מסבירים לנו המקובלים, יש נקודה רדומה, שבחכמת הקבלה קוראים לה "הנקודה שבלב". הנקודה הזו היא הרצון שלנו להגיע להשגה רוחנית, למטרת הבריאה, ולהתאחד עם הבורא, והיא התרופה היחידה למחלה הנוראה המכה באנושות ומתגברת כל העת: האגואיזם. אנו רואים כיצד האגו האנושי הורס כל חלקה טובה בדורסנות שאין לה אח ורע, ואין לכך שום תרופה פרט להגדלת הנקודה שבלב דרך לימוד חכמת הקבלה ומשיכת האור העליון שמאיר עלינו דרכה.

מדף הספרים
האמונה העממית מייחסת לזוהר כל מיני סגולות וכוחות, ואנשים רבים מניחים אותו על המדף או קוראים בו מדי פעם, "בשביל הסגולה". אך מדובר על תועלת פסיכולוגית בלבד. האור שהטמינו רשב"י ותלמידיו בזוהר הקדוש מאיר רק על הנקודה שבלב ומגדיל רק אותה. הוא אינו משפיע על שום דבר אחר, ואם אין באדם את הרצון הזה, כלומר הנקודה שבלב עוד לא התעוררה בו, הקריאה בזוהר לא באמת מביאה לו שום תועלת מלבד התועלת הפסיכולוגית.

הקבוצה
כדי לשמור על כוונה נכונה בזמן הלימוד, הכוונה שתמשוך עלינו את האור העליון, צריך ללמוד יחד, בקבוצה, ולקבל הדרכה ממי שהגיע להשגה רוחנית ויכול לשמור על הקוראים מפני בלבול והגשמת הכתוב בדמיונם. כך אנו עושים בלימודי הקבלה בבני ברוך, כי רק כך אנו מעוררים את אותו האור העליון ומגדילים את הנקודה שבלב.