אין זמן, יש אהבה

זמן… המצרך היקר הזה שכל הזמן אנו זקוקים ליותר ויותר ממנו… הגיע הזמן לבדוק את עניין הזמן.

קבוצת בני ברוך, לומדי חוכמת הקבלה בימינו אנו, מספקת תשובות מעניינות למהו הזמן הרוחני.

ההגדרה הרווחת למושג הזמן השתנתה לאורך השנים בהתאם לתיאוריות שהתגלו. במיוחד השפיע איינשטיין שגילה כי מושג הזמן, כמו מושגים נוספים כמו מרחב, מסה ועוד, הוא מושג דינמי ויחסי. מאז ממשיכים החוקרים לנסות ולהבין מה היא בדיוק היחסיות הזאת.

חידוש זה זמן ברוחניות

בני ברוך מסבירים כי חוכמת הקבלה היא לא פילוסופיה, היא מדע, שכמו במדע עוסקת רק בדברים שאפשר לגלות בצורה ודאית. גם מושג הזמן הוא מושג שהמקובלים גילו בצורה מוחלטת.

מה שאנו קולטים כזמן, הוא בעצם הרגשה של תנועות שהמוח מצייר באדם…אם האדם היה במצב של מנוחה עם סביבתו, כלומר לא רוצה דבר מהסביבה, לא היה מרגיש זמן בכלל, כלומר שהכול שייך לרצונות..

וגם ברוחניות, בכל פעם שיש חידוש מסוים, צורה חדשה, הוא מורגש לו כזמן שעובר.

אז מה היא צורה חדשה?

בני ברוך, המייצגים כאמור את המקובלים שגילו הכול בפועל ובמורגש, מתארים את המציאות בשלושה שלבים: שלב א – תוכנית המיתאר של המציאות, שלב ב- המציאות בדרך למימוש שלב ג- המציאות הממומשת לחלוטין

השלבים קשורים זה לזה בקשר של סיבתיות אבל אינם שייכים לזמן. בעצם המצבים האלה קיימים כולם יחד ואנו כבני האדם יכולים לגלות כל אחד מהם בנפרד ואת כולם יחד בהתאם להרגשת המציאות שלנו. בשלב האחרון של ההרגשה המקובל מצליח לאחד ולחבר במחו הרגשתו וליבו את שלושת השלבים לאחד, ובשלב זה הוא עולה אל מעל לתפיסת הזמן.

בכל רגע עולים בנו רצונות חדשים, ובהתאמה להם מאירות בנו מחשבות. ההבדל בין הרצונות והמחשבות יוצר בנו את מושג הזמן, כאשר אין הבדל גדול בין רצון לרצון, מחשבה למחשבה אנו חשים כי הזמן הולך לאט, וכשעולים בנו כל רגע מחשבות ורנות חדשים הרי אז אנו חשים כי הזמן טס. כאשר האדם מגע לרצון רוחני הוא מפסיק לחוש הזדהות עם הרצונות שלו עצמו ומתחיל להזדהות עם רצונות הבריאה שהזכרנו ואז האדם מודד את הזמן על פי הקשרים שלו עם הבורא שהם אלה שמקדמים אותו לגילוי שלושת המצבים.

המצב הרוחני שמעבר לזמן .

במצב הרוחני הגבוה ביותר, כך מספרים בני ברוך, כל הרצונות האגואיסטים מתוקנים, ואז האדם מפסיק לחוש שינויי מצבים, הוא עובר להרגשת שלמות שבה אין זמן וגם אין תנועה ונקום. .

אם כן, בעצם התיקון שעלינו בני האדם כולם לעבור הוא להתנתק מהרצון האישי האגואיסטי, או אז לא נהיה מושפעים מתנודות הזמן כי לא יהיה לנו יחס לעצמנו. נחלף את היחס העצמי ביחס למטרת הקיום כולו, ולאמירה אין לי זמן לא יהיה בסיס, כי האמת היא שאין דבר כזה זמן.. יש רק מציאות של שלמות ופעולות שמובילות עליה, אל המציאות שאין בה זמן אבל יש בה המון אהבה