איך מרגיעים את הטבע?

גשם בקיץ ויובש בחורף נותנים לנו את התחושה שהטבע יצא מאיפוס. אבל לא הטבע משתגע, אלא אנחנו – בני האדם. הגיע הזמן לעצור הכל ולחשב מסלול מחדש, כך נגיע לאיזון מערכות.

מערכת הטבע בה אנו חיים כוללת את הדומם, הצומח, החי והאדם. במערכת זו פועלים כוחות רבים הקשורים זה לזה ברשת אחת. תזוזה של כוח אחד משפיעה על כל היתר. המערכת הזו שואפת לשמור על איזון בכל עת. מאז אמצע המאה העשרים יצאו חיי האדם משליטה. הכסף מנהל את העולם וגורם לכך שזיהום הסביבה הפך לדבר שבשגרה. האוכל מתמלא בחומרים רעילים וגוף האדם סובל ממחלות שלא שיערום אבותינו. הפרנו את האיזון, והמחיר שאנחנו משלמים הוא שינויי אקלים קיצוניים ומכות טבע שתוקפות שוב ושוב.

הפער שבין האנושות לטבע

במקביל לתהליכים שתוארו לעיל, התפתחו קשרים הדוקים בין אנשי העולם. התעשייה, המסחר והכלכלה הפכו את העולם לכפר גלובלי קטן בו כולם תלויים בכולם. תלות הדדית זו דורשת יחס חיובי בין הני האדם, אולם יחס שכזה לא השכלנו לפתח. עמותת בני ברוך מאמינים שהטבע האנוכי שולט באדם וגורם להתפתחות יחסים שליליים. כך נוצר פער שהולך וגדל בין רשת הקשר האנושית הבלתי מאוזנת, לבין רשת הטבע המאוזנת.

לא מאוחר לתקן

לכאורה נדמה שהמצב שלנו בלתי הפיך, אולם אם נשכיל להתנהג בצורה נבונה נוכל לתקן. ניתן לשקם את כדור הארץ ולעשותו בית נעים ומלבלב. עמותת בני ברוך מאמינים שאם נשכיל כיצד לחיות יחד כבני אדם ברשת קשר הדדית כדור הארץ יהיה בית משותף לעשרות מיליארדי אנשים.

איך מתקנים?

כדי לתקן את המצב הנורא אליו התגלגלנו עלינו להסכים על מספר דברים. ראשית על כל אדם ואדם לדאוג לכך שלכולם יהיה טוב, ולא רק לעצמו. שנית, עלינו להבין שהפרזה בצריכה הורסת את הבית המשותף שלנו. על האדם לצרוך את הדרוש לו לחיים בריאים, ולא יותר מכך.

חיבור של אהבה

הדבר החשוב ביותר שעלינו לעשות הוא לתקן את היחסים בין בני האדם. עלינו ללמוד כיצד לאזן את היחסים בינינו. התחשבות ותמיכה הדדית, חיבור חיובי ו"מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" – אלה העקרונות שחייבים להנחות את האדם. ככל שנתמיד במחשבות אלה נגביר את כוח האהבה בעולם. המחשבות הטובות שלנו זה על זה יוכלו לרפא את העולם.

עם ישראל – עם בתפקיד

הגורם שאיחד את עם ישראל היה הערבות ההדדית, לכן דווקא עליו מוטלת החובה להתחיל את הגל החיובי שימשוך אחריו את העולם כולו. על עם ישראל מוטלת חובה להתגבר על האגו הגדול ולהתאחד. כדי להצליח במהלך החיבור פיתחו עבורנו חכמי ישראל את חכמת הקבלה. זוהי שיטה מדעית המלמדת כיצד לקבל כוחות חיוביים מעומק הטבע. כוחות אלה יסייעו לאדם לאזן את הרע ולהתחבר לטוב. עמותת בני ברוך מאמינים שאם נלמד להתייחס זה לזה בצורה טובה נרגיע את עצמנו, את האנושות ואת העולם כולו – עד לאיזון המיוחל.