איך להגיע למימוש הפוטנציאל האישי

בתוך כל אחד ואחת מאיתנו מצוי פוטנציאל אדיר שרק מחכה למימוש – להפוך לאדם ולהגיע להרגשת העולם הרוחני. מימוש הפוטנציאל הזה היה אפשרי בעבר רק ליחידי סגולה, אך היום הוא זמין לכל אחד ואחת, אם רק ירצו. עמותת "בני ברוך – קבלה לעם" היא המקום בו ממשים את הפוטנציאל הזה, ואתם מוזמנים להצטרף.

חוק השתוות הצורה
בטבע פועל חוק מיוחד, שבחכמת הקבלה נקרא "חוק השתוות הצורה". החוק הזה אומר שאנו קולטים את המציאות רק במידת ההתאמה שלנו אליה, והוא התגלה זה מכבר גם בכל תחומי המדעים המתקדמים.

חמשת החושים שיש לנו קובעים את תפיסת המציאות שלנו, בעזרת עיבוד מוחי של קליטה חושית. יכולת הקליטה שלנו מוגבלת מראש על ידי המוח, ולמעשה אנחנו מצליחים לעבד חלק קטן בלבד מהמידע הקיים בעולם. כלומר, מה שאנו קוראים לו "מציאות" הוא חוויה סובייקטיבית לחלוטין, התלויה בצורת העיבוד שלנו את הנתונים שהמוח קולט מאיברי החישה. בעלי חיים שונים חווים את המציאות בצורה שונה, וישנם הבדלים בחוויה גם בין אדם לאדם.

 

ומה אם היה לנו חוש נוסף?
אם היה לנו חוש נוסף, אחר, תפיסת המציאות שלנו הייתה משתנה לחלוטין. על פי חכמת הקבלה כל מה שחסר לנו כדי לגלות את המציאות השלמה, האמיתית, המלאה, הוא באמת רק חוש אחד נוסף, חוש רוחני,  והדרך היחידה לפתח את החוש השישי הזה היא ללמוד את חכמת הקבלה, בדיוק כפי שעושים בעמותת בני ברוך, ובקבוצות הלימוד הרבות שלה ברחבי העולם.

מי שנולד עיוור תופס את המציאות בצורה שונה לחלוטין ממי שרואה, ומי שנולד חירש תופס את המציאות בצורה שונה ממי ששומע, מתוך חיסרון של שדה נתונים שלם מסוג מסוים שקליטתם מעצבת את המציאות שלנו. היום ישנם ניתוחים חדשניים המאפשרים לחירשים מלידה לשמוע, וברגע בו חירש שומע בפעם הראשונה נפתח עבורו רובד נוסף של המציאות.

לימוד חכמת הקבלה מספרי המקורות הנכונים, עם הכוונה נכונה ממדריך שהגיע בעצמו להשגה רוחנית, וקבוצה שעסוקה כולה באותה מטרה עצמה של גילוי הכוח המנהל את המציאות, משנה לאט לאט את פנימיות האדם, ומפתחת בו יכולת לקלוט ולעבד רבדים נוספים במציאות שכרגע הם נסתרים מאיתנו, וחסרונם גורם לנו לתפוס את המציאות הקיימת בצורה חלקית בלבד.

השתוות הכוונות
"חוק השתוות הצורה"  הוא חוק רוחני, וככזה הוא נכון גם בעולם הרוחני כמובן, רק שברוחניות לא מודדים אורכי גל, כמו בקול או באור, אלא כוונות. המקובלים מסבירים לנו כי מטבענו אנחנו אגואיסטים החושבים על תועלתנו האישית בלבד, ומי שבודק את עצמו לעומק, ללא משוא פנים, מגלה שזה אכן כך. הכוח המנהל את המציאות, מאידך, פועל אך ורק מתוך כוונה להשפעה אהבה וטוב. מכיוון שכך, אין לנו יכולת לקלוט אותו. בניגוד לעין שמסוגלת לקלוט גלי אור, ולאוזן שמסוגלת לקלוט גלי קול, אין בתוכנו שום כלי שמאפשר לנו לקלוט אהבה טהורה.

בלימודי הקבלה בעמותת בני ברוך עוסקים בכוונון הפנימי הנדרש כדי לשנות את הכוונה האגואיסטית המולדת שלנו ולהצליח לקלוט את גלי האהבה האלה, על ידי התעלות מעל הכוונות האגואיסטיות שלנו. כאשר נצליח לעשות זאת נבנה בתוכנו את אותו חוש שישי שאנו זקוקים לו כדי לראות את המציאות השלמה. כל אחד מאיתנו יכול לעשות זאת, או יותר נכון – צריך לעשות זאת, וכמה שיותר מהר יותר טוב.